آدرس:
ایران، کرمان، خیابان ابن سینا، روبروی کتابخانه اسناد ملی، بیمارستان کارمانیا

حقوق گیرندگان خدمت ویژه کارکنان فرایند رسیدگی به شکایات

چک لیست ارزیابی حقوق گیرندگان خدمت ویژه کارکنان

210روش ارزیابیموارد
   مشاهدهنصب منشور حقوق بیمار در لابی، ورودی اصلی مرکز، ورودی بخش­ها
   مصاحبهآگاهی رده­های مختلف کارکنان از مفاد منشور حقوق بیمار متناسب با نقش خود
   مستندراهنمایی و هدایت گیرندگان خدمت در سطح بیمارستان
   مصاحبهآگاهی کارکنان بالینی در خصوص خط­مشی و روش­ها
   مصاحبهارائه اطلاعات لازم به بیماران در زمان پذیرش در خصوص مراحل پذیرش، بستری و ترخیص به زبان ساده و قابل فهم
   مصاحبهارائه اطلاعات لازم به بیماران در زمان پذیرش در خصوص هزینه­های احتمالی و بیمه­های طرف قرارداد به زبان ساده و قابل فهم
   مشاهدهثبت حداقل اطلاعات مربوط به نحوه پذیرش، خدمات ارائه شده، تعرفه­ها، قراردادهای بیمه و اطلاعات پزشکان معالج در مانیتور
   مشاهدهتهیه کارت شناسایی عکس­دار برای کارکنان رده­های مختلف
   مصاحبهمعرفی کادر درمانی مسئول مراقبت­های پزشکی در اولین برخورد با بیمار
   مصاحبهآگاهی بیماران/همراهان از نحوه برقراری ارتباط با پزشک معالج/اعضا اصلی پزشکی
   مصاحبهآگاهی پزشکان و انجام­دهندگان پروسیجرها از نحوه اخذ رضایت آگاهانه
   مشاهده و مصاحبهاخذ رضایت آگاهانه در اقدامات تشخیصی، درمانی، تهاجمی و نیمه­تهاجمی از بیماران
   مستندتدوین روش اجرایی دسترسی به اطلاعات محرمانه
   مشاهده و مصاحبهرعایت شرایط ابلاغی استفاده از تلفن همراه توسط کارکنان بالینی و غیربالینی در بخش­های مختلف
   بررسی مستندتدوین خط­مشی و روش حفظ حریم خصوصی
   مستند و مشاهدهتامین امکانات لازم شامل قبله­نما، ترالی تیمم در اتاق بستری، کتاب­های ادیان، دسترسی به روحانی یا کشیش و… و وجود نمازخانه به تفکیک
   مستند و مصاحبهتدوین دستورالعمل نحوه حفاظت از اموال گیرنده خدمت و آگاهی کارکنان از آن
   مستند و مصاحبهتدوین خط­مشی و روش حمایت از گروه­های آسیب­پذیر و در معرض خطر و آگاهی کارکنان از آن
   مستند و مصاحبهآگاهی کارکنان از خط­مشی و روش بیماران مجهول­الهویه و آگاهی کارکنان از آن
   مشاهده و مصاحبهایجاد فرصت مصاحبت و حضور خانواده بیماران در حال احتضار
   بررسی مستند و مصاحبهآگاهی کارکنان بخش­های درمانی بالینی/خدماتی در خصوص چگونگی برخورد با بیماران در حال احتضار
   مشاهدهفراهم کردن فضای مجزا و مناسب و سایر اقدامات به منظور تامین آسایش بیمار در حال احتضار
   مشاهدهاطلاع­رسانی و آگاهی پرستاران از روند نظرخواهی از سایر پزشکان به غیر از پزشک معالج در صورت درخواست بیمار
   بررسی مستندهماهنگی سرپرستار با پزشک معالج و اخذ موافقت او در خصوص نظرخواهی از سایر پزشکان بنا به درخواست بیمار
   مصاحبهپس از موافقت پزشک معالج، هماهنگی سرپرستار با مدیریت پرستاری در خصوص حضور پزشک مورد نظر بیمار جهت نظرخواهی
   بررسی مستندانجام ویزیت مشورتی پزشک دوم
   مصاحبهگزارش دستورات پزشک دوم به پزشک معالج پیش از انجام دستورات و در صورت تائید اجرای دستورات
   مصاحبهآگاهی کارکنان واحد مدیریت اطلاعات سلامت، در خصوص تحویل تصویر مستندات پرونده و نتایج اقدامات پاراکلینیک به بیمار
   بررسی مستندتحویل تصویر کاغذی/فایل الکترونیکی اطلاعات و مستندات مربوط به پرونده و نتایج پاراکلینیک در صورت درخواست بیمار/ولی قانونی
   بررسی مستندتدوین فرایند نحوه اعلام و بررسی شکایت، انتقادات و پیشنهادات با ذکر نام صاحبان فرایند بصورت فلوچارت ساده و قابل فهم
   مشاهدهنصب فرایند مذکور (مورد بالا) حداقل در واحد پذیرش، اورژانس، حسابداری و سالن­های انتظار و در معرض دید گیرندگان خدمت
   مصاحبهآگاهی کارکنان از فرایند شکایات، انتقادات و پیشنهادات اعلام شده